Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 1 Δεκεμβρίου 2010

Σελίδες Χρώματα Ήχοι


ASFA1


Bookspotting
για το ΠΜΣ, 2010-11




Το βιβλίο πρέπει να είναι το τσεκούρι που σπάει την παγωμένη θάλασσα μέσα μας
Franz Kafka

Τα βιβλία τα δημιουργούμε μόνο και μόνο για να συνδεθούμε με κάποιους ανθρώπους ξεπερνώντας τα όρια του βίου μας, και για να αμυνθούμε έτσι απέναντι στους αδυσώπητους αντιπάλους της ζωής, σε κάθε έκφανσή της: στο εφήμερο και στη λήθη
Stefan Zweig


Το Σεμινάριο θα βασίζεται κυρίως στον προφορικό λόγο, στη ροή των ερωταποκρίσεων, στην αυτοσχεδιαστική διάθεση. Κάθε αυτοσχεδιασμός προϋποθέτει συγκροτημένες γνώσεις και δεξιότητες.

Η Βιβλιογραφία, τη λέω Bookspotting, μιας και θα εμπλουτίζεται ανάλογα με τις ανάγκες που θα ανακύπτουν αλλά και τις διαθέσεις, ας αποτελεί τον φέροντα οργανισμό, όπως λένε οι αρχιτέκτονες.

Τα βιβλία και τα κείμενα που προτείνονται ας είναι τα τροχιοδεικτικά της περιπέτειάς μας. Η οποία περιπέτειά μας θα είναι η περιπλάνηση στην ποίηση της πόλης. Θα είναι η προσπάθειά μας να σκεφτούμε, μέσα από έργα και πράξεις, τι μπορεί να σημαίνει καλλιτέχνης σήμερα. Κι αυτό, ανατρέχοντας στις κρίσιμες στιγμές της Τέχνης του 20ού αιώνα, ιδίως στη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο φάση της.

Οι Συναντήσεις/Συνομιλίες μας θα συνοδεύονται και από προβολές πειραματικών ταινιών. Επίσης, από ακροάσεις μουσικών έργων. Και αυτά ας εκληφθούν ως κείμενα.

Όλα αυτά είναι ψηφίδες. Είναι κομμάτια ενός μεγάλου παζλ. Και ακόμα, είναι οι πεσσοί – κάποιοι πεσσοί – σε μια πελώρια/πολύπτυχη/παρατεταμένη παρτίδα σκάκι που παίζουμε με τον Χρόνο.

Κάθε τόσο, θα σας καλώ να κάνετε εσείς την κίνηση στη σκακιέρα –  άλλοτε ο καθένας χωριστά και άλλοτε ανά εφήμερες ομάδες που θα σχηματίζονται για ένα εφήμερο εγχείρημα, όπως λόγου χάρη την δημιουργία ενός έργου τέχνης σε ελάχιστο χρόνο και με ελάχιστα μέσα.

Ακολουθεί η Βιβλιογραφία/Bookspotting, σε Τέσσερις Ενότητες.



Πρώτη Ενότητα: Αφηγήσεις

1.      Bill Morgan, The Typewriter is Holy – History of Beat Generation [Free Press]
2.      Barry Miles, The Beat Hotel – Ginsberg, Burroughs, and Corso in Paris, 1957-1963 [Grove Press]
3.      Vincent Kaufmann, Guy Debord – Revolution in the Service of Poetry [University of Minnesota Press]
4.      Tom McDonough [επιμέλεια συλλογικού έργου], Guy Debord and The Situationist International [October – MIT Press]
5.      Γ. Ι. Μπαμπασάκης, Βορειοδυτικό Πέρασμα – Cobra, Λεττριστές, Καταστασιακοί [Οξύ]
6.      Tony Godfrey, Εννοιολογική Τέχνη [Καστανιώτης]

Δεύτερη Ενότητα: Θεωρήσεις

  1. Νίκος Δασκαλοθανάσης, Ο Καλλιτέχνης ως Ιστορικό Υποκείμενο από τον 19ο στον 21ο Αιώνα  [Άγρα]
  2. Χάρης Σαββόπουλος, Ερμηνείες του Πραγματικού – Η Σύγχρονη Τέχνη στη Δεκαετία του 1980 [Πλέθρον]
  3. Δανάη Χονδρού, Εικαστικές Δράσεις [Απόπειρα]
  4. Laurence Bertrand Dorleac, Η Άγρια Τάξη – Βία, Ανάλωση, και Ιερό στην Τέχνη των Δεκαετιών 1950 και 1960 [Νεφέλη]
  5. Tom McDonough, ‘The Beautiful Language of My Century’ – Reinventing the Language of Contestation in Postwar France, 1945-1968 [October – MIT Press]
  6. Simon Sadler, The Situationist City [MIT Press]

Τρίτη Ενότητα: Πρόσωπα

  1. Marcel Duchamp, Ο Μηχανικός του Χαμένου Χρόνου [Ο MD συνομιλεί με τον Pierre Cabanne] [Άγρα]
  2. Γιάννης Κουνέλλης, Λιμναία Οδύσσεια – Κείμενα και Συνεντεύξεις 1966-1989 [Άγρα/Γκαλερί Bernier]  
  3. Gregory J. Markopoulos, Βουστροφηδόν – και άλλα γραπτά [Άγρα]
  4. Ρέα Thoenges-Στριγγάρη, Joseph Beuys – Η Επανάσταση Είμαστε Εμείς [Πατάκης]
  5. Ντένης Ζαχαρόπουλος, Αλέξης Ακριθάκης [Κ. Αδάμ]
  6. Γ. Ι. Μπαμπασάκης, Guy Debord [Printa]


Τέταρτη Ενότητα: Ιστοί

  1. http://www.kaput.gr
  2. http://i-situationniste.blogspot.com/
  3. http://www.litkicks.com/BeatGen
  4. http://www.understandingduchamp.com/
  5. http://www.marcelduchamp.org/
  6. http://www.themodernword.com/



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου